گوگل در رویداد جدیدی اعلام کرد 60 درصد از مطالبی که در اینترنت موجودند، تکراری اند. موتور جست و جوی این شرکت روی خوشی به مطالب تکراری نشان نمی دهد.
دسترسی اکثر ساکنان کره ی زمین به اینترنت اتفاقی مثبت است. اینترنت بستری برای درآمد زایی و ارتباط با بقیه فراهم می کند. تعداد قابل توجهی از مطالبی که در اینترنت می بینیم تکراری اند (خصوصا در رسانه های ایرانی) و گوگل به عنوان بزرگ ترین و پر استفاده ترین موتور جست و جو، جزئیات جالبی در این زمینه منتشر کرده است.
براساس نوشته گیزچاینا، گوگل رویدادی در سنگاپور برگزار کرد و گفت 60 درصد از کل محتواهایی که در اینترنت وجود دارد، تکراری هستند. گوگل این دسته از محتواها را اینگونه تعریف می کند: “محتوای تکراری به طور عمومی بلوک های راهبردی محتوایی در داخل یا بین دامنه ها هستند که یا کاملا با محتوایی دیگر برابر هستند یا به طور واضح با آن شباهت دارند.”
وب سایت هایی که روی سئو تمرکز ویژه ای دارند، باید از نوشتن مطالب تکراری خودداری کنند. گوگل توجه ویژه ای به این موضوع نشان می دهد.